Strategy Analytics, globalna firma analityczna, 2 listopada 2016, opublikowała raport wykorzystania systemów mobilnych. W skali globalnej Android obstawia 87,5% rynku. W przypadku systemu iOS jest to 12.1%. Na pozostałe systemy pozostaje raptem 0,3%. Co nam to mówi? Urządzenie z iOS ma co dziesiąty użytkownik. Można powiedzieć, że niewiele, aczkolwiek w skali i tak nadal jest to ogromna liczba. Zapotrzebowanie na aplikacje iOS nie spada. Możemy wnioskować, że użytkownicy urządzeń z iOS częściej korzystają z aplikacji niż w przypadku użytkowników Androida.
Producenci urządzeń z Android zacierają ręce, aczkolwiek liczą się tylko najwięksi. 88% rynku nie przekłada się niestety liniowo na wykorzystanie aplikacji. Duża część użytkowników korzysta z telefonu z Androidem do rozmów, SMSów i Internetu, czyli do tego, do czego używali wcześniejszych urządzeń z Symbianem itp. systemami. Kupują proste, budżetowe modele. Ich głównym kryterium to niska cena. Dlatego też te 88% ma się nijak do zarobków producentów urządzeń. Apple ze swoimi 12% zarabia znacznie lepiej niż wszyscy producenci smartfonów z Android razem wzięci. Do tego ma ogromne przychody z aplikacji na iOS.
-
Data publikacji
2016
- Kategoria Aktualności